Blog

Waarom stellen mensen geen vragen in een online community?

De leden van je online community vertegenwoordig zeer veel kennis en ervaring. Maar als niemand ze hiernaar vraagt komt het niet beschikbaar. Hoe komt het dat mensen geen vragen durven te stellen?
Profielfoto van Dennis van Aalst
9 september 2020 | 1 minuut lezen

In het artikel https://www.linkedin.com/pulse/why-wont-people-ask-questions-open-stan-garfield/ gaat community expert Stan Garfield in op deze vraag. Ik merk in mijn omgeving (en in Yard connect :-) ) dat mensen niet zo snel vragen stellen. Of dat ze toch één op één iemand gaan vragen via mail of telefoon. De oplossingen die Stan Garfield aandraagt zijn interessant:

- Zorg voor een vertrouwde groep mensen in de online community. Dit vertrouwde gevoel verlaagt de drempel.

- Laat mensen anoniem vragen stellen. Soms zien mensen namelijk het stellen van een vraag als een teken van zwakte. 

- Verwijs mensen naar het online platform als ze met een vraag komen. Leg ze uit waarom het beter is daar de vraag te stellen.

- Beloon mensen die een vraag stellen. Vaak belonen we alleen de mensen die de antwoorden geven.

 

Ik ben benieuwd of jullie nog meer ideeën hebben hoe je mensen kunt verleiden om in een online platform vragen te stellen. Aarzel niet om deze in een reactie te plaatsen. Daar heeft de hele Connect community profijt van!