@Dennis van Aalst geeft hierboven een van de beste manieren voor een onderzoek: een-op-een gesprekken. Dit zijn de meest tijdrovende klussen, maar - omdat je een gesprek voert, in plaats van mensen een keuzelijstje te laten invullen - geeft dit vaak een beter resultaat dan 'een polletje' of 'enquete'.
Als je toch een enquete wil doen, dan dit ...
Een paar dagen geleden heb ik deze enquete van Community by Association ingevuld, @Sylvia Witter. Ik vond het wel een goede enquete. Hoewel de enquete specifiek is voor Community Managers ten behoeve van het 'Association and Nonprofit Online Community Report', denk ik dat je hier wellicht een heel aardig voorbeeld aan kunt nemen?
https://www.surveymonkey.com/r/8GNGNFL
Trouwens #1 ... zorg dat je er snel bij bent, want deze enquete sluit over twee dagen.
Trouwens #2 ... bijzonder dat wanneer je een leergang aan de Radboud volgt, ze je niet de tools geven om een onderzoek handen en voeten te geven. Dat zou ik toch op'n minst verwachten van een universiteit; juist zij hebben ervaring met 'onderzoeken'.
#tipvankip: maak screenshots van de enquete. Bijvoorkeur met een tooltje als FireShot. Zie https://chrome.google.com/webstore/detail/take-webpage-screenshots/mcbpblocgmgfnpjjppndjkmgjaogfceg
FWIW: Ik zou een enquete in een 'getrapte' vorm aanbieden. Op die manier kun je verschillende onderzoeksporen (of routes) maken, op basis van de antwoorden die je respondenten geven. Zo kun je heel specifiek onderzoeken wat de eisen en wensen zijn van een bepaalde groep, ten opzichte van het vragen stellen aan een berede doelgroep. Want doelgroep A heeft wellicht (of ongetwijfeld) heel andere eisen en wensen dan doelgroep B.